لیلا اکبری دختری که پایه گذار کتابهای pdf در ایران بود

در دهه هشتاد که هنوز دستگاههای اسکن و نرم افزار های پرینت و اسکنر نبود دختری به نام لیلا اکبری که عاشق کتاب بود و دوست داشت فرهنگ کتاب و کتابخوانی را بصورت دیجیتال در  کامپیوترها و لب تاپ های  خانگی گسترش دهد دست به کار بزرگی زد!

 او  با تلاش شبانه روزی کتابهای نایاب و غیر قابل چاپ و حتی ممنوع را با زحمت بسیار تهیه و با پس انداز شخصی خویش  از دکه های کتابفروشی یا بساطی ها یا مغازه های کتابفروشی  می خرید  و آنها را با شوق و ذوق بسیار  بسرعت تایپ می کرد و با به اشتراک گذاشتن شان   به دست عاشقان و دوستداران کتاب می رساند. هر کتابی را که او تایپ می کرد به سرعت مثل دانه ای که از دل خاک جوانه میزد بسرعت تکثیر میشد و صدها و هزاران و بلکه میلیون ها نفر در سراسر ایران و حتی بیرون از مرزهای ایران آن را دانلود میکردند یا با ایمیل به یکدیگر ارسال میکردند آری از آن تاریخ 17 سال گذشته است و چه نیکوست که ما دوستداران کتاب یادی از این دختر فرهیخته که بدون هیچ چشم داشتی اشاعه دهنده فرهنگ کتابهای پی دی اف بود بکنیم. این بانوی بلند همت از ابتدای دهه 1380 شروع به تایپ کتاب کرد کاری که امروزه با بودن دستگاههای اسکن و اسکنر هم به سختی می توان باور کرد که چنین دختری به تنهایی هر هفته یک کتاب را با تایپ به اتمام می رساند و آن را به اشتراک میگذاشت جالب  اینکه  او حتی کتابهای سترگ کلاسیک ایرانی مثل گلستان سعدی و بوستان سعدی را هم با تایپ به دست دوستداران کتاب بر روی اینترنت به اشتراک میگذاشت و بابت این زحمات حتی دیناری از کسی دریافت نمی کرد!

آلان که اسفند سال 1397 هست تقریبا 15 سال از تایپ کتاب گلستان سعدی میگذرد و من برای نمونه این کتاب را که بصورت تکست txt و در word تایپ شده را برای شما به اشتراک میگذارم باشد که همه ما یادی از این بزرگ بانوی خستگی ناپذیر کنیم و بحق او را بانوی pdf ایران به نامیم 

  




دانلود کتاب گلستان سعدی

تایپ شده توسط لیلا اکبری 

سال 1382



تایپ کتابها و داستانهای جلال آل احمد سال 1382


دست به دست شدن و به اشتراک گذاشتن کتابهای لیلا اکبری در اینترنت

تایپ کتاب بزرگ  گلستان سعدی توسط خانم لیلا اکبری



تایپ کتاب کلیله و دمنه توسط لیلا اکبری

از بین رفتن یا بسته شدن بسیاری از سایت ها در گذر زمان

از بین رفتن یا بسته شدن بسیاری از سایت ها در گذر زمان


نظرات 2 + ارسال نظر
Zakarya شنبه 18 اسفند 1397 ساعت 12:29

سپاس از زحماتی که در راستای توسعه مطالعه در ایران میکشید، همینقدر از ما بر میاد.

سپاس عزیز
راستش خیلی دنبال عکسی از این خانم عزیز گشتم اما موفق نشدم

میثم شنبه 18 اسفند 1397 ساعت 09:08

درود بر ایشون، درود بر ایشون.
هر جا هستن خداپشت و پناهش

براستی که درود بر ایشون و همه کسانیکه در راستای کتابهای پی دی اف کمک کردند و هرگز هم اسمی از اونها نیست

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.